Saturday, January 15, 2011

Banana Chocolate Vodka.



* Banana chocolate vodka*
上面那层就是chocolate的小小片.


Sorry. 这是一篇迟来的post 也是心血来潮的post 大家 听过banana chocolate Vodka吗?少吧?
Banana chocolate milk大家就非常熟悉 但加了vodka这酒精 味道是什么?
对我 味道全部都是酒精 对他 不完全是酒精 而还带点banana的味道 我倒不觉得!
可能我不会喝酒 可能我没有接触过vodka这类的beverages. 我不太喜欢~
Vodka 的介绍,

Vodka (Polish: wódka, Russian: водка, Czech: vodka, Slovak: vodka) is a distilled beverage and one of the world's most popular liquors. It is composed primarily of water and ethanol with traces of impurities and flavorings. Vodka is made from fermentedsubstances like grain and potatoes.

For a liquor to be denominated vodka, governments often establish a minimum alcohol content. Vodka's alcoholic content usually ranges between 35–70% by volume. The standard Polish, Russian and Lithuanian vodkas are 40% alcohol by volume (80proof). The European Union has established a minimum of 37.5% alcohol by volume content for any European vodka to be named as such.[1][2]

Vodka is traditionally drunk straight up in the vodka belt countries of Eastern Europe and around the Baltic Sea. It is also commonly used in cocktails and mixed drinks, such as the Bloody Mary, the Screwdriver, the Sex on the Beach, the White Russian, the vodka tonic, and the vodka martini. From wikipedia.


西方国家的人好喜欢和酒 酒就好象他们的日常开水 我接受不到 把酒精当作日常开水. 平常要我去pure bar喝点heineken什么之类的我都只喝两小口 过后的就不是我的了. 是因为不喜欢它的强烈的味道 还是看戏看得多 喝了会罪熏熏的? 不知道. 除了不喜欢喝之余 还挺喜欢酒精的特殊味道 刚开始闻闻vodka的味道时 也是不行的 过后慢慢开始喜欢 是因为它的确很香. 像是有种奇妙的感觉慢慢冲上来, 然后你很想抓住这种感觉不方手的那种 但这种感觉渐渐的会让你 从悲伤到兴奋 然后会high 最后会晕倒. 只是 偶尔真的很心情不好 不开心 仰或是非常开心的时候 才有股冲动要去喝这类的beverages! 他和我说 你一定要学会喝 我不管你啊,你一定要喝完!他叫我学会喝的原因是 以后来到墨尔本念书时 经常都会碰到这类的饮料 所以他逼着我喝完. 好痛苦 直接一句话给他. 最后 大家 你们猜猜我有喝完吗?



除了vodka还有一些强烈的酒精外,我都还可以接受,像是whisky这类的beverages. 我都还会接触. 还有还有 shandy..orange juice........ 哈哈!


像珍珠奶茶 那样 摇啊摇 shake下shake 然后慢慢倒出来



我被逼 喝完!

Tommy 这位他的朋友 亲自调酒给我们喝.


儿童不宜 21岁以下的孩子啊 别天天到pure喝到烂醉 在家里的爸爸妈妈会担心你们的!

Am heading korean cuisine at daorae. See you dude!!! :D

No comments:

Post a Comment